De uitdaging

Er zijn in de gemeente Leeuwarden op diverse locaties bakken om hondenpoep in te deponeren. Een duurzame oplossing, maar in de praktijk blijkt dit niet goed te werken. Daarom besluit de gemeente geen onderscheid meer te maken tussen hondenpoep en afval en mag hondenpoep voortaan ook in de algemene afvalbakken gedeponeerd worden. De opdracht aan Visser en de Graef communicatie: Bedenk een campagne om dit nieuwe hondenpoepbeleid onder de aandacht te krijgen bij zowel hondenbezitters als niet-hondenbezitters.

Opdrachtgever

Gemeente Leeuwarden

Expertises

  • Strategie
  • Ontwerp
  • Advies

Het resultaat

De gemeente Leeuwarden heeft goed nieuws voor hondenbezitters. En dat vertellen we zowel online als offline. Want een schone gemeente… Dat ruimt op! In de gevolgde marketingcommunicatiestrategie laten we het sympathieke hondje (dat al enige bekendheid heeft in Leeuwarden e.o.) de boodschap vertellen. Hiermee zijn hondenbezitters eerder geneigd om de k*k in de afvalbak te deponeren.

 

Samenwerken? Elkaar in de ogen kijken zegt zoveel meer…