De uitdaging

Er zijn in de gemeente Leeuwarden op diverse locaties bakken om hondenpoep in te deponeren. Een duurzame oplossing, maar in de praktijk blijkt dit niet goed te werken. Daarom besluit de gemeente geen onderscheid meer te maken tussen hondenpoep en afval en mag hondenpoep voortaan ook in de algemene afvalbakken gedeponeerd worden. De opdracht aan Visser en de Graef communicatie: Bedenk een campagne om dit nieuwe hondenpoepbeleid onder de aandacht te krijgen bij zowel hondenbezitters als niet-hondenbezitters.

Opdrachtgever

Gemeente Leeuwarden

Expertises

  • Strategie
  • Ontwerp
  • Advies

Het resultaat

Gemeente Leeuwarden heeft goed nieuws voor hondenbezitters. En dat vertellen we zowel online als offline. In de gevolgde marketingcommunicatiestrategie laten we het sympathieke hondje ‘Bobbie058’ de boodschap vertellen. Middels deze positieve uiting zijn hondenbezitters eerder geneigd om de k*k in de afvalbak te deponeren.
Het hondje met boodschap is inmiddels een waar icoon geworden en heeft zelfs een ‘walk of fame’ stoeptegel in de gemeente Leeuwarden.

 

Terug naar overzicht
Samenwerken? Elkaar in de ogen kijken zegt zoveel meer…