De uitdaging

Tijdens de ‘E-bike probeerweken’ van het project Werk Slim Reis Slim, kunnen medewerkers van aangesloten bedrijven zich aanmelden voor het proberen van een e-bike of speed pedelec als woon-werk vervoermiddel. De communicatievraag aan ons van opdrachtgever Gemeente Leeuwarden luidde: “Hoe bereiken we de werknemers, zonder de werkgever hierbij te passeren?”

Expertises

  • Strategie
  • Ontwerp
  • Advies

Het resultaat

‘Ga toch fietsen!’ is de kreet die dit project een duidelijke smoel geeft. Middels een goedgevulde toolkit wordt de werkgever voorzien van diverse communicatiemiddelen voor het motiveren van medewerkers om te gaan ervaren hoe het is om op de e-bike naar het werk te reizen. Dit biedt zowel voor de werkgever als werknemer vele voordelen. De drie belangrijkste voordelen worden benadrukt en ondersteund met een herkenbare visual op iedere uiting. Posters, flyers, social media afbeeldingen en narrowcasting zijn een greep uit de communicatiemiddelen die wij voor dit project mochten ontwikkelen. Een succesvolle campagne die in de week van de aftrap al ruim 100 aanmeldingen opleverde!

Samenwerken? Elkaar in de ogen kijken zegt zoveel meer…