De uitdaging

In het Friese dorp Grou is de ‘BEST-tas’ geïntroduceerd. Bewoners kunnen de tas vullen met spullen voor de kringloop, de plaatselijke korfbalvereniging haalt de gevulde tas vervolgens op. Wij kregen vanuit gemeente Leeuwarden en Omrin de opdracht om een campagne te bedenken, met als doel de inwoners van Grou te stimuleren om de BEST-tas te gaan gebruiken.

Opdrachtgever

Gemeente Leeuwarden, Omrin en Wecycle

Expertises

  • Strategie
  • Ontwerp
  • Fotografie
  • Advies

Het resultaat

“Scoren doen we met de BEST-tas. Jo ek?” De strategie die we gebruikten heeft alles te maken met het opwekken van sympathie voor de plaatselijke sportvereniging. Leden van de korfbalclub moedigen de inwoners van Grou aan om de BEST-tas te gebruiken. Want wie de BEST-tas gebruikt steunt niet alleen het milieu, maar ook de clubkas van korfbalvereniging Mid-Fryslân/Jansma Burdaard in Grou. Het creatieve concept werkten we uit in een cross-mediale campagne en resulteerde in een groeiende clubkas.

Samenwerken? Elkaar in de ogen kijken zegt zoveel meer…